خضرا؛ تولید نانوکودهای کلاته خضرا


خضرا؛ تولید نانوکودهای کلاته خضرا

شرکت دانش بنیان صدور احرار شرق در سال 1382 با هدف دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در تهران تأسیس شد. در سال 1385 این شرکت با دستیابی به فناوری نانو موفق به حضور در این حوزه استراتژیک  گردید. شرکت صدور احرار شرق در سال 1387 اولین و تنها نانوبرند حوزه کشاورزی تاریخ ایران را از ستاد ویژه توسعه فناوری ریاست جمهوری دریافت نمود و در سال 1388 موفق به ثبت اختراع خود در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری کشور گردید. این شرکت در سال 1389 با تولید نانوکود کلات آهن خضراء از طرف ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری ایران به عنوان فناور برتر انتخاب شد.



در سال 2012، شرکت صدور احرار شرق به عنوان مالک "فناوری کلات های پیشرفته"  و تنها تولید کننده ساختارهای مبتنی بر آن یعنی کلاتها و نیز نانوکلاتها، تکنولوژی منحصر به فرد خود را در اداره ثبت اختراعات آمریکا ثبت نمود و در همان سال، این فناوری را در اداره ثبت اختراعات اروپا فایل کرد. این تکنولوژی پیشرفته در آمریکا، اروپا و ایران به نام مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت و با عنوان "Chelate Compounds" ثبت گردیده است.



در سال 2012 شرکت صدور احرار شرق در حوزه کشاورزی با عرضه نانوکودهای کلاته خضراء به عضویت رسمی تنها بورس بین المللی علمی تجاری خرید و فروش محصولات نانویی(INSCX)  مستقر در انگلیس درآمد. تنها یک سال پس از این رویداد و نیز به دنبال انتشار اخبار مربوط به این فناوری در سایت رسمی فائو، در سال 2013 از سوی اتحادیه‌ بین المللی اختراعات و نوآوری‌های صنعتی مستقر در سوئیس (IUI)، شرکت صدور احرار شرق به عنوان شرکت برتر ایران در حوزه فناوری نانو برگزیده شد.



در سال 2016 به دنبال دعوت رسمی انجمن شیمی آمریکا(ACS)  به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین انجمن علمی جهان، مهندس محمدحسن نظران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت به عضویت این انجمن درآمد. ایشان در سال 1395، در رشته شیمی به عنوان برگزیده نخستین فستیوال بین‌المللی جایزه بزرگ اختراعات ایران معرفی گردید. در حال حاضـر این شرکت بر اسـاس اهداف استراتژیک خود و با تکیه بر "فناوری کلات‌های پیشرفتـه"  شامل ChelatingNanochelating و  کماکان در حوزه‌های مختلف به دنبال تولید ساختار‌ها و نانو ساختار‌های منحصر به فردی است که اثرگذاری حیاتی و گسترده‌ای بر جوانب گوناگون زندگی بشری دارند.



..........................................



آنچه در ادامه می آید،  توضیحاتی از طرف وب سایت فیداست در مورد صنعت سم و کود در ایران عزیزمان است  :

 امروزه شاید بتوان صنعت کشاورزی را   بزرگترين صنعت جهان نامید. شاید بارها پیش آمده باشد  که در میان  اخبار صادرات کشاورزی ، خبرهایی در مورد صادرات کشاورزی ایران   شنیدیم و آن را با صادرات کشاورزی هلند یا صادرات کشاورزی عربستان  یا صادرات کشاورزی ترکیه مقایسه نمودیم   و  به عنوان یک ایرانی از خود پرسیدیم که برای افزایش ارزش صادرات کشاورزی ایران چه می توان کرد. به عنوان یک ایرانی چه می توانم انجام دهم تا علاوه بر کسب سود بیشتر به صادرات محصولات کشاورزی    کمک کنم  یا به عنوان مثال به فکر  صادرات کشاورزی به عراق باشم.

اگر  به بخش سم و کود در بانک اطلاعات وب سایت تخصصی کشاورزی فیداست سر زده اید احتمالا به فکر افزایش درآمدزایی از زمین کشاورزی هستید یا دانشجو و محقق در زمینه کشاورزی هستید یا به هر دلیل دیگر  به دنبال  لیست  نمونه اسامي شرکت هاي کشاورزي یا توليد کنندگان سم و کود  هستید. شاید بتوان حدس زد که  به دنبال اسامی شرکت ها یا اشخاص شاغل در زمینه هایی هستید که بتوان آنها را در ردیف توليد کنندگان کود شيميايي  یا   توليد کنندگان کود و سم یا توزیع کنندگان نهاده های کشاورزی قرار داد.

امروزه سرزمین مان با تلاش فراوان فعالان صنعت کشاورزی توانسته است در جایگاه مناسبی از  توليدکنندگان کود کشاورزي  و تولیدکنندگان سموم کشاورزی در سطح منطقه و جهان قرار گیرد. همچنین با سرمایه گذاری و تلاش های صورت گرفته، برخی از بهترین برندهای جهانی تولید نهاده های کشاورزی دارای نمایندگی فعال در کشور هستند. توليد کود کشاورزي  یا تولید سموم کشاورزی و قرار گرفتن در میان  توليد کنندگان کود کشاورزي   یا تولید کنندگان سموم کشاورزی نیاز به سرمایه گذاری و دانش فراوانی دارد و برخی از فرزندان این سرزمین توانسته اند به چنین جایگاهی دست یابند. کسب نمایندگی برندهای خارجی نیز نیاز به سرمایه گذاری و تخصص دارد که با تلاش برخی از شرکت های فعال ایرانی، عملی شده است. تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و کشاورزان این مرز پرگهر دست در دست هم به افق های بسیار روشنی در صنعت کشاورزی ایران می اندیشند.



وب سایت فیداست تلاش می نماید تا  شرکت ها ی تولید کننده یا وارد کننده و همچنین فروشگاه هایی که در  زمینه هایی مانند کود ورمی کمپوست یا کود شيميايي یا   کود کامل  یا  سموم کشاورزي  یا کود مايع  و همچنین کود سفيد یا  کود اوره  و موارد مشابه فعال هستند را برای کاربران فارسی زبان دسته بندی و به ساده ترین شکل ممکن، اطلاعات کاملی در این مورد را در اختیار آنان قرار دهد  .

بخش بانک اطلاعات فیداست برای کاربرانی که به دنبال پاسخ به پرسش هایی مانند توليد کنندگان کود شيميايي در ايران یا توليد کنندگان کود npk در ايران  یا توليد کنندگان کود در ايران  یا توليد کنندگان سموم کشاورزي  و موارد مشابه باشند بسیار مفید خواهد بود.

بدون شک کشاورزی پیشرفته و علمی و مبتنی بر مهندسی می تواند منجر به افزایش تولید در این زمینه شود. بدین منظور  دسترسی به لیست  انواع شرکت هاي کشاورزي  یا توليد کنندگان کود کشاورزي  یا  توليد کنندگان سموم کشاورزي  یا شرکت های وارد کننده نهاده های کشاورزی  یا فروشگاه های کشاورزی  که در زمینه تولید، واردات و توزیع نهاده های کشاورزی فعالیت دارند، بسیار مفید خواهد بود

کود 20-20-20 NPK
کود 20-20-20 NPK

کود کلات بور 9 %
کود کلات بور 9 %

کود کلات مولیبدن 5%
کود کلات مولیبدن 5%

کود 36-12-12 NPK
کود 36-12-12 NPK

کود سوپر (TE + 17-3-6)
کود سوپر (TE + 17-3-6)

کود فروت ست
کود فروت ست

کود کلات کلسیم 7%
کود کلات کلسیم 7%

کود کلات سیلیسیم 2%
کود کلات سیلیسیم 2%

کود کلات مس 8%
کود کلات مس 8%

کود فسفر 17 %
کود فسفر 17 %

این صفحه را به اشتراک بگذارید: